Nieuw: Snap jij het? een didactische jenaplangrondhouding.

JIJ DOET ERTOE

SNAP JIJ HET?

Veel stamgroepleiders ervaren een enorme druk van alle instructies die zij iedere dag verzorgen. ‘Snap jij het?’ helpt je om tot krachtige, goede en korte leergesprekken te komen. Op welke wijze verzorg je mooie leergesprekken met kinderen en blijft ‘samen leren’ een belangrijke plaats houden? ‘Snap jij het?’ helpt het team betekenisvol onderwijs voort te zetten en weer alle ruimte te bieden aan stamgroepwerk. 

 

Jenaplan is een pedagogisch concept. De pedagogiek klinkt door in de didactische grondhouding van de stamgroepleider. Zij kunnen niet zonder elkaar! Goede leergesprekken voeren met kinderen in een heterogene groep vraagt veel professionaliteit van de stamgroepleider. In het traject ‘Snap jij het’ verkennen we de diverse kenmerken van deze leergesprekken en welke rol de stamgroepleider hierin speelt.

 

Eén ding staat vast: jij doet ertoe!

 

Wil jij ‘luier’ lijken en de kinderen activeren? Dan is dit aanbod echt iets voor jou! Alle bekende worstelingen komen aan bod en zo ga je, samen met je collega’s, aan de slag om opnieuw te ontdekken wat ‘instructie geven’ is waarbij alle ruimte is voor stamgroepwerk.

 

Binnen het traject ‘vraag het de kinderen’ krijgt een team de ruimte om samen te werken aan een pedagogische grondhouding die passend is bij hetgeen we kinderen gunnen binnen het Jenaplanconcept. Naast dit traject heeft HetKan! de afgelopen jaren hard gewerkt aan het traject ‘Snap jij het?’ waarbij het team de ruimte krijgt om samen te werken aan een didactische grondhouding. Het traject is inmiddels met veel succes met verschillende teams samen opgepakt en we zijn erg enthousiast over de opbrengsten ervan.

 

Ben je nieuwsgierig geworden?

Lees hier meer
of neem direct contact met ons op.
HetKan!