GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen. GOED BETER BEST, digitaal instrument voor jenaplanscholen.
Terug naar HetKan digitaal.

Breng jouw stamgroep in beeld,

Breng jouw school in beeld.

 

HetKan! heeft een instrument ontwikkeld wat is voortgekomen uit en onlosmakelijk verbonden is met het boek “Jenaplan, school waar je leert samenleven”. Dit boek is geschreven door Freek Velthausz en Hubert Winters in opdracht van de Nederlandse Jenaplanvereniging. HetKan! daagt je uit het gesprek aan te gaan over de ideale Jenaplanschool. Daarvoor is het bijvoorbeeld handig te onderzoeken hoe het nu in jouw groep en/of school is, wat jij zou willen, wat er in het boek per thema gezegd wordt, wat jij nog toe zou willen voegen of net iets anders vorm zou willen geven. Je kunt hiervoor dit digitale instrument gebruiken.

 

  • Je vult (in stappen) alle thema’s in en krijgt zo helder bij welk thema voor jou/jullie de grootste uitdaging of belangstelling ligt.
  • Misschien hebben jullie als team al besloten aan de slag te gaan met een thema: neem hiervoor het bijbehorende gedeelte uit het instrument. Vul het in.
  • Laat ook de kinderen met het instrument een thema invullen.
  • Laat ouders het instrument invullen: herkennen zij hetgeen jij voor ogen hebt in jouw stamgroep? En begrijpen zij waarom jij doet wat je doet? Weten zij hoe zij hierin ondersteunend kunnen zijn?
  • Vul zelf een thema in, laat collega’s, kinderen, ouders of andere betrokkenen het ook eens invullen zodat je erachter komt welk beeld anderen hebben bij jouw stamgroep.
  • Waarschijnlijk heb jij zelf ook nog allerlei ideeën!

 

Tevreden zijn mag je jezelf echt gunnen, het is zelfs noodzakelijk! Het doel is niet jezelf een onmogelijke taak te stellen. Het doel is samen een helder beeld te creëren van hetgeen je de kinderen en jezelf gunt in jouw stamgroep en jouw school. Van daaruit kun je mooie plannen gaan maken!

Bestel hier

Bekijk de video hieronder voor een kleine impressie van de mogelijkheden die dit digitale instrument biedt.

 

HetKan!