• Opleiding kindgericht werken in de onderbouw

    Iedereen wil kindgericht werken, maar wat betekent dit nou echt en hoe breng je dat in de praktijk?
    Als jij jouw onderbouwkinderen een omgeving gunt waar spelen en leren onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dan is dit een opleiding voor jou.

    HetKan! ontwikkelde 10 Ankers die je houvast bieden om met jouw mogelijkheden, binnen jouw praktijk kindgericht werken vorm te geven.
    Deze 10 Ankers staan centraal in deze opleiding. 


  • Opleiding kindgericht werken in de onderbouw in de praktijk.

    Verdiepingsopleiding

    Iedereen wil kindgericht werken, maar wat betekent dit nou echt en hoe breng je dat in de praktijk? 
    Tijdens de opleiding ‘kindgericht werken in de onderbouw’ heb je kennis gemaakt met de 10 Ankers voor kindgericht werken. In deze vervolgopleiding, gaan we dieper en concreter in op de wijze waarop je onderwijs in de onderbouw vorm kunt geven.

  • Opleiding: Vraag het de kinderen!

    Gelukkige kinderen beschikken over zelfstandigheid, zelfrespect, zelfvertrouwen en zelfbeschikking. Kinderen ontwikkelen dat niet zomaar, de leerkracht heeft daarin een belangrijke taak. Jij doet ertoe!
    Deze opleiding is een must voor elke leerkracht.

    Wil jij een pedagogische basishouding ontwikkelen waarbij kinderen alle ruimte krijgen zich vanuit welbevinden en betrokkenheid te ontwikkelen? Dan is deze opleiding echt iets voor jou!

    Deze opleiding is gevalideerd door het registerleraar en omvat 84 RU.

  • Opleiding tot rekencoördinator

    Maak je rekenonderwijs betekenisvol, levend, doelgericht, uitdagend en procesgericht, waarbij je groep de ruimte krijgt voor het ontwikkelen van de essenties. Dit kan met een rekencoördinator die het team ondersteunt bij deze geweldig leuke uitdaging. De laatste jaren heeft de overheid gestimuleerd in specialisten op school. De opleiding tot rekencoördinator is daar een voorbeeld van.


    HetKan! verzorgt deze betekenisvolle opleiding met veel plezier door het hele land.

  • Opleiding 'uitleggen, snap jij het?'

     

    Volg jij het directe instructiemodel, noem jij doelen aan het begin van de instructie? Werkt dit daadwerkelijk zoals beweerd wordt en past dit ook daadwerkelijk bij kinderen? Welke andere instructiemodellen bestaan er nog meer? Krijgen de onderwijsessenties, het leren leren, de verschillende leerstijlen, leren presenteren, coöperatief leren bij jou ook tijdens de instructies alle ruimte? Wat doe jij wanneer kinderen individueel aan de slag gaan op eigen niveau. Welke rol speel jij dan in de ontwikkelingsstimulering van de kinderen en hoe geef je vorm aan deze rol? Op welke wijze verzorg je mooie leergesprekken tussen kinderen en blijft het samen leren ook een belangrijke plaats houden in het onderwijs. Wat doe jij als kinderen hun vinger opsteken en een vraag hebben? Hoe kies je welke vraag je beantwoordt, op welke wijze je je dit ‘uit gaat leggen’ of kies je er juist voor om dit niet te doen. Eén ding staat vast: Jij doet ertoe!

HetKan!