Kindgericht werken in het basisonderwijs

JIJ DOET ERTOE

KINDGERICHT WERKEN IN HET BASISONDERWIJS

Iedereen wil kindgericht werken, maar wat betekent dit nou echt en hoe breng je dat in de praktijk?

Als jij jouw kinderen een omgeving gunt waar betekenisvol leren vanuit welbevinden en betrokkenheid een belangrijk uitgangspunt is, lees dan door!

HetKan! ontwikkelde de 10 Ankers die je houvast bieden om met jouw mogelijkheden, binnen jouw praktijk kindgericht werken vorm te geven. We laten je kennis maken met deze Ankers en dagen je uit er je eigen route mee te bepalen.

De 10 Ankers van HetKan!

HetKan! onderzocht welke factoren bij het kindgericht werken een cruciale rol spelen en ontwikkelde 10 Ankers die houvast bieden om verder op onderzoek te gaan. In dit aanbod staan deze 10 Ankers centraal. Ze dagen je uit na te denken over de onderliggende uitgangspunten en deze te concretiseren in je eigen praktijk.

De 10 Ankers:

  • Uitgaan van de drie pedagogen:
    1. het kind en de ander
    2. de volwassene
    3. de ruimte
  • Uitgaan van het competente kind
  • Kijken achter het gedrag van kinderen
  • Procesgericht versus productgericht
  • Documenteren/rapportage
  • Een uitdaging versus een opdracht
  • Kennis over ontwikkeling
  • Inspelen op kinderen: alledaagse problemen serieus nemen
  • De verwondering van kinderen in ere houden
  • Vraag het de kinderen

Dit aanbod bieden wij ook specifiek voor de onderbouw aan.


Klik hier voor de verschillende vormen waarop wij 
Kindgericht Werken in het Basisonderwijs aanbieden.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

inspiratiedag

CODE
8MW6Y4shJq
AANTAL UREN
6RU

opleiding

CODE
DWwqHkbyls
AANTAL UREN
84RU
HetKan!