'IK WIL SPELEN!' het jonge kind binnen het basisonderwijs

JIJ DOET ERTOE

'IK WIL SPELEN!' het jonge kind binnen het basisonderwijs

 

De opleiding 'IK WIL SPELEN!' hebben wij toegespitst op de praktijk van de onderbouw.
Als jij jouw onderbouwkinderen een omgeving gunt waar spelen en leren onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dan is dit een aanbod voor jou.

De basis wordt ook hier gevormd door de 10 Ankers die HetKan! ontwikkelde. Deze ankers bieden je houvast om met jouw mogelijkheden, binnen jouw onderbouwgroep kindgericht werken vorm te geven.

De 10 Ankers van HetKan!

HetKan! onderzocht welke factoren bij het kindgericht werken een cruciale rol spelen en ontwikkelde 10 Ankers die houvast bieden om verder op onderzoek te gaan. In dit aanbod staan deze 10 Ankers centraal. Ze dagen je uit na te denken over de onderliggende uitgangspunten en deze te concretiseren in je eigen praktijk.

De 10 Ankers:

  • Uitgaan van de drie pedagogen:
    1. het kind en de ander
    2. de volwassene
    3. de ruimte
  • Uitgaan van het competente kind
  • Kijken achter het gedrag van kinderen
  • Procesgericht versus productgericht
  • Documenteren/rapportage
  • Een uitdaging versus een opdracht
  • Kennis over ontwikkeling
  • Inspelen op kinderen: alledaagse problemen serieus nemen
  • De verwondering van kinderen in ere houden
  • Vraag het de kinderen

Dit aanbod bieden wij in aangepaste vorm ook aan voor het gehele basisonderwijs waarbij wij ons richten op betekenisvol onderwijs.

Klik hier voor de opleidingsbrochure.


Klik hier voor de verschillende vormen waarop wij
IK WIL SPELEN! aanbieden.

 

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

HetKan!