Uitleggen, snap jij het?

JIJ DOET ERTOE

SNAP JIJ HET? ACTIVERENDE DIDACTIEK

Volg jij het directe instructiemodel, noem jij doelen aan het begin van de instructie?
Werkt dit zoals beweerd wordt en past het ook echt bij kinderen? 
Welke andere instructiemodellen bestaan er nog meer? 
Welke rol speel jij in de ontwikkelingsstimulering van de kinderen en hoe geef je vorm aan deze rol?
Geef jij alle instructies in je groep, in instructiegroepen of in niveaugroepen?
Is er tijdens de instructie ook ruimte voor de onderwijsessenties?
En nog interessanter: waarom kies je wat je kiest?
Op welke wijze verzorg je mooie leergesprekken tussen kinderen en blijft samen leren een belangrijke plaats houden.
Eén ding staat vast: jij doet ertoe!

Opnieuw ontdekken wat uitleggen is

In dit aanbod gaan we op allerlei manieren ervaren wat instructie geven is, welke instructiemodellen er zijn. Hoe kun je kinderen gedachtenposters laten maken, zodat je sneller achterhaalt hoe ze denken en welke strategieën ze toepassen. 
We duiken in ‘uitgaan van verschillen’ binnen de instructie. Daarbij kijken we positief kritisch naar het directe instructiemodel en naar andere modellen zoals het CSA-model (Concreet, Schematisch, Abstract) geleid herontdekken.
Kortom, wij gaan je uitleggen wat uitleggen is... of toch liever niet?!

Na dit traject is er voor jou geen weg meer terug en zullen niet alleen jouw instructies er anders uitzien, maar ook de opbrengst op vele vlakken!

 

Klik hier voor de verschillende vormen waarop wij
'Snap jij het? Activerende didactiek' aanbieden.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

inspiratiedag

CODE
l96TkL28MH
AANTAL UREN
6RU

opleiding

CODE
xijorOEdAP
AANTAL UREN
100RU

teamtraject

CODE
DkMEyjZUaG
AANTAL UREN
52RU
HetKan!